ВИБИРАЄМО БАЛАНСУВАЛЬНИЙ ВЕРСТАТ

 

Як правильно вибрати балансувальний верстат?

Зробити правильний вибір балансувального верстата досить непросте завдання, враховуючи їхню різноманітність, кожен верстат має унікальну конструкцію зі своїми особливостями.

Для вирішення цього завдання необхідно мати певні технічні знання в області балансування, тому ми завжди рекомендуємо клієнтам проконсультуватися з нашими фахівцями перед покупкою, щоб розібратися з деякими тонкощами та нюансами роботи різного обладнання.

 

 

Що ж треба знати, щоб вирішити це завдання? Давайте розумітися.

Як відомо, для вирішення складного завдання, її слід поділити на кілька простих.

 

У нашому випадку необхідно:

1) Визначити з потреби виробництва.

2) Розібратися з існуючими конструкціями верстатів та їх перевагами.

 

Як же визначитися зі своїми потребами? Це нескладно, слід лише вивчити деталі, з якими працюватимемо на верстаті та врахувати всі особливості вашого виробництва, а для цього достатньо лише відповісти на такі питання:

  • Яку масу, габаритні розміри та конструктивні особливості мають деталі, що підлягають балансуванню?
  • До якого типу відносяться ротора, що балансуються?
  • Які допуски на балансування мають вироби, з якими ви працюватимете? Тобто слід визначити мінімально допустимий залишковий дисбаланс за ДСТУ для всіх ваших деталей.
  • Який характер вашого виробництва? Чи виготовляєте ви продукцію, чи займаєтеся лише ремонтом?
  • Однотипні деталі врівноважуватимуться або ротора різної конструкції?
  • Скільки роторів балансуватиметься протягом однієї робочої зміни?
  • Наскільки якісно виконані вироби, що балансуються? Мається на увазі якість опорних поверхонь, чи немає відхилень у геометрії виробу, вибоїн на базових поверхнях, чи немає люфтів або зміщення деталей щодо геометричної осі, якщо виріб складальна одиниця тощо.
  • Хто працюватиме на верстаті? Вік людини, кваліфікація, чи проблем із зором, чи вміє працювати з комп’ютером?
  • В яких умовах експлуатуватиметься верстат?

 

Якщо ви будете готові відповісти на ці питання, то далі я рекомендував би не читати, а одразу дзвонити менеджеру з продажу і він легко підкаже якийсь верстат вибрати. Але якщо ви хочете розібратися в суті проблеми самі, то йдемо далі.

 

Корисні поради при виборі балансувального верстата:

  1. Якщо ваш ротор, що балансується, має форму диска або барабана з посадкою по отвору:
  • Вибирайте верстат із вертикальним шпинделем

 

Таку деталь можна балансувати на універсальному верстаті із оправкою. Але продуктивність буде значно нижчою. І це має сенс лише для дрібно серійних чи ремонтних виробництв.

Вибирати верстат з горизонтально розташованим шпинделем ми не рекомендуємо (за дуже рідкісним винятком). Деталь необхідно встановлювати безпосередньо на нього, виникає велика ймовірність появи похибок балансування пов’язана зі зміщенням деталей, так як маса деталі завжди прагнути в один бік, до того ж виникають складності з коректною установкою ротора на верстат якщо він має масу більшу, ніж ви можете підняти однією рукою .

 

  1. Якщо геометрія виробу систематично порушується через короблення металу після зварювання, повідець тощо:

 

Верстат слід вибирати таким чином, щоб значення маси виробу знаходилося в середині діапазону вантажопідйомності верстата, оскільки виникає величезна ймовірність появи великого початкового дисбалансу.

Через появу великого початкового дисбалансу для таких виробів рекомендується вибирати верстат дорезонансного типу, він дозволить балансувати на нижчих швидкостях. Це дозволить спростити і убезпечити процес балансування.

Для деталей типу: диск насоса, колесо вентилятора, балансувальна система обов’язково повинна мати функцію розкладання дисбалансу на статико-моментні складові, тому що бувають ситуації, коли досить усунути статичну складову дисбалансу, а моментну просто проконтролювати.

 

Обираючи верстат для таких деталей необхідно враховувати не тільки масу ротора, що балансується, але і вага оправки, яка буде використовуватися для балансування.

Часто в гонитві за точністю верстата, замовник забуває про інші важливі характеристики, наприклад, максимально допустимий початковий дисбаланс, інакше ви матимете дуже точний верстат, на якому не зможете нічого відбалансувати. Для зварних деталей максимальний дисбаланс, який може визначити верстат, важливіший за точність танка, а його виробники у своїх пропозиціях, проспектах і сайтах ніколи не вказують.

 

 

  1. Якщо у вашого ротора великі габаритні розміри та/або деталь має складну конструкцію:
 
  • Вибирайте верстат, у якого роликові касети розташовані високо над станиною або пасом, і є можливість їх регулювання по висоті, це дасть гарантію безпечного налагодження верстата.
  • Враховуйте не тільки ширину та висоту роликів, але й роликової касети, оскільки це є поширеною помилкою під час вибору верстата.
  • Ремінний привід та опори повинні мати можливість переміщатися у будь-яке положення щодо станини у процесі налагодження. В іншому випадку ви можете зіткнутися з неможливістю встановлення виробу на верстат.
  • Конструкція опор і ремінного приводу повинні дозволяти встановлювати їх практично впритул один одному.
 
  1. Якщо ротор має дуже велику масу (проблема яскраво виражена на роторах більше 3 тонн і на роторах більше 8 тонн):
  • Для таких деталей однозначно краще застосовувати зарезонансний верстат із самовстановлюваними касетами та циліндричними роликами (у нашій класифікації це верстати серії 9к).
  • Ролики повинні бути широкими і мати циліндричну форму, тому що якщо опорні шийки ротора не матимуть достатньої твердості з'являться великий шанс виникнення «накатки» на них у процесі балансування. Це може стати причиною псування ротора.
  • Час розгону, гальмування та балансування має бути зведений до мінімуму, для запобігання можливості появи «накатки» на шийках ротора, тому велика потужність електродвигуна та наявність частотно-регульованого електроприводу є перевагою при порівнянні двох однакових верстатів. Т.к. На верстаті з більшою потужністю ротор менше обертатиметься за часом.
  • Балансувальна система повинна запускати вимірювання при досягненні ротором швидкості 200 об/хв. Це дозволить зробити процес балансування безпечним і також зменшити шанси появи накатки на шийках ротора.
  • У конструкції верстата повинен бути пристрій, що дозволяє здійснювати плавну установку ротора, в іншому випадку контактні поверхні роликів верстата швидко перейдуть в непридатність і верстат втратить точність.
  1. Якщо ваш ротор має консольний тип:
 
  • У конструкції верстата обов'язково повинні бути зворотні упори або радіальна (зворотна) роликова касета. Дані вузли перешкоджають перекиданню ротора в процесі балансування і не створюють похибки при балансуванні.
  • Відсутність вищевказаних складальних вузлів виправдана лише в тому випадку, якщо маса ротора настільки мала, що рівновага забезпечується натяжкою ременя.
 
  1. Якщо до ротора пред'являються високі вимоги щодо мінімально допустимого залишкового дисбалансу:
  • Верстати зарезонансної групи мають вищу чутливість рахунок особливості конструкції підвісок опор і датчиків вібрації.
  • Наявність безлічі вузлів регулювання дозволить зробити ідеальне налагодження обладнання.
  • Осьові упори, що використовуються для обмеження осьового зміщення ротора, не повинні створювати похибки, пов'язані з контактом торця ротора та упору. Для цього необхідно, щоб конструкція упору дозволяла мінімізувати тертя.
  • Балансувальна система має володіти функціями векторного усереднення та обліку ексцентриситету оснастки.
 
  1. Якщо ваше виробництво ремонтне:
 
  • Вибирайте універсальне обладнання, оскільки специфіка вашої роботи передбачає велику кількість роторів різної конструкції, розмірів та маси.
  • Купуючи верстат не забувайте про оснащення, чим більше її, тим активнішим буде обладнання.
  • Комбіновані верстати, що мають у своїй конструкції і ремінний та осьовий привід, дозволять відбалансувати будь-яку деталь незалежно від її конфігурації.
  • При необхідності балансування ротора у зборі з підшипниками рекомендується використовувати косовалкові роликові касети, цей складальний вузол дозволить ігнорувати похибки, пов'язані з перекосами підшипників, а також скоротить час встановлення ротора на верстат.
  • Серед верстатів для ремонтних підприємств, що випускаються нами, ідеально підходить серія верстатів 9Д
 
  1. Якщо у вас великосерійне чи масове виробництво:
  • Спеціальний верстат буде більш ефективний, тому що у вас велика серійність виробів, що випускаються, тобто переналагодження верстата буде проводитися рідко, а вимоги до швидкості установки ротора дуже високі.
  • Спеціальний верстат буде коштувати трохи дорожче серійного, але буде в кілька разів продуктивніше.
  • Балансувальна система повинна мати малий цикл вимірювання та вказувати допустиме значення залишкового дисбалансу.
  • Верстат повинен мати систему, що слідкує, в цьому випадку час визначення місця усунення дисбалансу буде займати всього кілька секунд.
  • Щоб забезпечити безперервність балансувальної операції та виключити похибки, пов'язані з переустановкою ротора верстат, повинен мати модуль корекції дисбалансу. У цьому випадку усунення дисбалансу відбуватиметься безпосередньо на балансувальному верстаті.
   
  1. Якщо оператор верстата літня людина:
 
  • Інтерфейс балансувальної системи повинен бути виконаний таким чином, щоб навіть людина з поганим зором мала можливість працювати за верстатом. Це забезпечується великим шрифтом написів, світловою індикацією зон тощо. (погляньте на розміри написів інтерфейсу)
  • Управління балансувальною системою та верстатом мають бути інтуїтивно зрозумілими для будь-якої людини.
 
  1. Якщо у вас на ділянці несприятливі умови для роботи високоточного балансувального обладнання:
 
  • В умовах знижених температур, запилення приміщення та неякісного енергопостачання довше прослужить балансувальна система, виконана на базі мікропроцесорної техніки.
  • За наявності підвищеної вібрації від устаткування, що працює поруч, (без спиць фундаменту) більш ефективним буде використання верстата зарезонансного типу.
  • Верстат повинен мати високу міру помехозащищенности у разі його установки поблизу енергоустановок або силових кабелів, для серії 9К це більш характерно.
 
  1. Безпека
 
  • Чи є на верстаті хоча б кожуха захисні деталі, що обертаються, і попереджувальні наклейки про небезпеки.
  • Іноді додаткові засоби захисту можна замовити як опції. Ви завжди можете це уточнити у менеджера. Запитуйте.
  • У сучасному світі з метою економії виробники балансувальних верстатів стали прибирати скоби, що захищають від вильоту ротора, кожухи закривають відкриті ремінні передачі, і навіть зайвий кінцевик на захисну кришку можуть не поставити.
  • Подивіться на фотографії на сайтах інших виробників, коли карданний балансувальний верстат не має скоб від вильоту карданного валу - це неправильно. Але такі верстати є на ринку навіть кількох виробників.
  • Вибираючи верстат зверніть увагу, що написано в паспорті верстата про правила безпечної роботи на ньому. Чи всі основні небезпеки описані у посібнику.
МИ НІКОЛИ НЕ ЕКОНОМИМО НА БЕЗПЕЦІ ЛЮДЕЙ ПРАЦЮЮЧИХ НА НАШИХ ВЕРСТАТАХ   Сподіваюся, що ця інформація допоможе вам зробити правильний вибір балансувального верстата. Щоб отримати більш детальну інформацію, зв'яжіться з нами будь-яким зручним для вас способом. ГОЛОВНЕ: ми робимо балансувальні верстати 47 років. І знаємо про них дуже багато. Ми вміємо робити точні, швидкі, надійні балансувальні верстати. Використовуйте наш досвід та наші знання під час підбору обладнання. Запитайте у нас і ми підкажемо! Це заощадить вам гроші, сили та час.

Якщо вам потрібна консультація, звертайтеся до нас!

Разом із верстатом ви отримаєте технологію балансування, навчання навичок роботи, а також технічну підтримку на весь термін експлуатації обладнання.
Комерційна пропозиція на обладнання

Залишіть заявку, наш менеджер зв'яжеться з вами, щоб уточнити деталі для підготовки комерційної пропозиції